سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص دارویی سیـب

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 5:6 عصر

درخت سیب(نام علمی Nigella Sativa) در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ای است که می توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و همه مردم دنیا آنرا می شناسند.
در کشور ایران این درخت بصورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آن را آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند .
سیب انواع مختلف دارد . انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت و برد می باشد . سیب نوع ترش و شیرین دارد .

خواص داروئی :

سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد.
سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود .سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.
شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد .برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب راشسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.
خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است.
دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه میباشد.
نوشیدن آب سیب داروی موثری برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است.
سیب مقوی کبد و اشتها آور است.
سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را دارد.
سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است .
سیب حرارت را از بدن خارج می سازد .
سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند.
خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد.
کسانیکه می خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند .
دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است
سیب داروی خوبی برای درمان زخم ها می باشد.
سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدر زیادی پکتین می باشد
آب سیب را حتی می توان برای تنقیه استفاده کرد . این تنقیه برای بیماریهای روده بسیار موثر است.
پوست سیب را مانند چای دم کنید و بیاشامید این چای بهترین دوست کلیه است .
آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فورا آنرا بنوشید زیرا در اثر ماندن آنزیم های خود را از دست می دهد .
آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد بخصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست موثر است بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.
استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست سیب پخته است سیب رابپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را بصورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آنرا بردارید .

 ??????????????.jpg
خواص سیب ترش :

سیب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگی را از بین می برد.
سیب ترش را بپزید درمان اسهال خونی است.
آب سیب ترش مخلوط با انار برای تقویت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگی بکار می رود.
رب سیب ترش علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است.
مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است
سیب ترش برای آنهائیکه مزاج گرم دارند بسیار مفید است بالعکس آنهائیکه مزاج سرد دارند باید سیب شیرین بخورند.
سیب در قدیم معالج نقرس و بیماریهای عصبی بوده است.
مضرات :

  همانطور که قبلا گفته شد سعی کنید همیشه سیب را با پوست بخورید زیرا مقدر زیادی پکتین در پوست سیب وجود دارد سیب هایی که در بازارهای داخل ایران یا آمریکا و کانادا بفروش می رسد روی آن دارای یک لایه چربی برای حفاظت آن می باشد بنابراین حتما این سیب ها را بدقت بشوئید آنهائیکه دارای معده ضعیف هستند باید سیب را بسیار نازک پوست بگیرند که پکتین ها و ویتامین های آن از بین نرود .


نخوابیدن کودکان در طول روز نشانهای از ابتلا به عوامل روانپریشی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 4:55 عصر

محققان اعلام کردند همه خردسالان ? تا ? ساله که در طول روز نمی‌خوابند و آنهایی که تمایل به این کار ندارند به عوامل روانپریشی نامناسبی مبتلا می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از نیوساینتیست ،  طبق مطالعه انجام شده به طور واضح مشخص نشد که دلیل خودداری بعضی از کودکان از چرت زدن در اول روز بعد از ? سالگی چیست، اما بعضی از والدین دلایل خود را به این صورت اظهار کردند که بعضی از کودکان به طور طبیعی از چرت زدن خودداری می‌کنند و بعضی دیگر به دلیل اینکه والدین از بیدار شدن آنها در طول شب ناراحت هستند، اجازه خواب در طول روز را به این کودکان نمی‌دهند و در بعضی از خانواده‌ها در طول روز زمانی برای استراحت کودکان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش مطالعه‌ای روی ?? کودک که ?? درصد آنها خواب در طول روز را تجربه کرده بودند به انجام رسید.

بر این اساس مشخص شد کودکانی که در طول روز نمی‌خوابیدند به طور عمده نشانه‌های پریشانی بیش از حد و افسردگی را تجربه می‌کنند.
بنابراین گزارش محققان اعلام کردند والدین باید زمان خواب کافی برای کودکان فراهم کنند که آنها را برای خوابیدن در طول روز ترغیب کنند.


نور ضعیفی از سلولهای بدن ساطع می شوند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 4:54 عصر

محققان ژاپنی برای اولین بار موفق شدند با کمک دوربینهای فوق حساس تصاویری را از درخشش انسان و نور ضعیفی که از سلولهای بدن ساطع می شوند به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  به نقل از گاردین  ،   تصاویر به دست آمده از دوربینهای فوق حساس نشان می دهند که بدن انسان میزان محدودی نور را از خود منتشر می کند که به دلیل کوچک بودن این نور چشم انسان قادر به مشاهده آن نیست.

محققان ژاپنی برای اولین بار موفق به ثبت تابش زیستی در انسان شده و تصاویری از انسان را در حال درخشیدن در تاریکی به ثبت رساندند. از گذشته دانشمندان آگاه بودند که موجودات زنده می توانند به واسطه فرایندهای شیمیایی میزان محدودی نور از خود ساطع کنند اما این اولین باری است که تابش نور توسط بدن انسان به ثبت رسیده است.

تصاویر درخشش انسان توسط دوربین فوق حساس و طی چند روز متوالی تصویربرداری به ثبت رسیده اند. نتایج این تصاویر نشان می دهد میزان نوری که طی یک دوره ?? ساعته از بدن انسان منتشر می شود در اواخر عصر در بیشترین سطح بوده و در شب هنگام به پایین ترین سطح خود می رسد. در عین حال درخشانترین نقاط بدن را گونه ها، پیشانی و گردن تشکیل می دهند. با این وجود این نقاط در برابر دوربینهای حرارتی خصوصیتی متفاوت از خود بروز داده و نوری را به وجود نیاوردند.

به گفته دانشمندان نور بدن انسان نسبت به آنچه چشمهای انسان قدرت مشاهده آن را دارند هزاران بار ضعیفتر است به همین دلیل در چنین سطح پایینی ارائه هرگونه توجیه و توضیحی که این پدیده را به تکامل ارتباط دهد کارایی نخواهد داشت.

تابش زیستی یکی از آثار جانبی عکس العملهای متابولیکی در تمامی جانداران به شمار رفته و نتیجه واکنش قوی رادیکالهای آزاد که طی فرایند تنفس سلولی پروتئینها و لیپیدها به وجود می آیند، اعلام شده است.

تابش زیستی در انسان برای سالها مورد ظن و مطالعه دانشمندان قرار داشته است و تا کنون هیچ دوربینی توانایی ثبت چنین نور ضعیفی را نداشته است.


آب بهترین درمان برای کاهش چروکهای پوستی است

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 4:52 عصر

پژوهشگران بر اساس تحقیقات جدید تاکید کرده‌اند که آب بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروکهای پوستی است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان می‌گویند: آب می‌تواند مانند سلاحی برای مقابله با پیری عمل کند و به از بین رفتن چین و چروکهای پوستی کمک نماید.

دانشمندان اخیرا 1500 ژن را شناسایی کرده‌اند که این ژنها نشان می‌دهند تا چه مدت انسانها می‌توانند ظاهر جوان خود را حفظ کنند و دریافته‌اند که هشت شیوه وجود دارد که در طول آنها پوست پیر می‌شود و هر کدام از این روشها توسط مجموعه‌های مختلفی از ژنها کنترل می‌شوند. اما یکی از مهمترین جنبه‌ها در این زمینه این است که پوست چطور آب جمع‌آوری کرده و آب از دست رفته خود را دوباره جذب می‌کند.

محققان می‌گویند: بر اساس این تحقیق وقتی سلولها پیرتر می‌شوند، 700 ژنی که کمک به جذب آب توسط پوست می‌کنند فعالیتشان کمتر می‌شود و کمتر قادر به جذب مجدد آب هستند و در نتیجه پوست چروک می‌خورد.

یک فاکتور دیگر میزان کلاژن است که به پوست شکل و استقامت می‌دهد. به این ترتیب محققان تاکید می‌کنند که وجود مایعات برای عملکرد آنزیم‌های پوستی امری حیاتی است و با نوشیدن آب می‌توان به جوان ماندن پوست کمک کرد.  


ایجاد اسپرم انسان در آزمایشگاه

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 4:52 عصر

جمعی از پژوهشگران در نیوکاسل در شمال انگلستان، برای اولین بار در جهان موفق به ایجاد اسپرم انسان در آزمایشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،   به گفته این محققان؛ این اقدام می‌تواند به مردانی که دچار مشکلات باروری هستند، کمک کند. این در حالی است که گروهی دیگر از کارشناسان می‌گویند؛ هنوز به طور کامل متقاعد نشده‌اند که این پژوهشگران موفق به تولید اسپرمی که از نظر ساختاری کامل است، شده باشند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل که نتایج این تحقیق خود را در ژورنال پزشکی «Stem Cells and Development» منتشر شده می‌گویند؛ دست کم تا تکمیل این پروژه تحقیقاتی پنج سال وقت لازم است.

این تیم تحقیقاتی برای عملی شدن این پروژه، رشته‌های سلول‌های پایه را از جنین چند روزه انسان گرفته آن گاه آنها را در مخزنی از نیتروژن مایع قرار دادند. سپس دمای این مخزن نیتروژن را برابر با دمای بدن انسان کرده و با قرار دادن در ترکیبی شیمیایی زمینه را برای رشد این سلول‌های پایه‌ای ایجاد کردند.

درطول این مدت سلوهای پایه‌ای تحت تاثیر فرآیند شدید تقسیم سلولی قرار گرفته و در نهایت بین چهار تا شش هفته روند تولید و رشد اسپرم به طول می‌انجامد.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی می‌گویند؛ این اسپرم کاملا بالغ و دارای تحرک است.


فرق دانشجو در کشور های مختلف

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 11:15 صبح

ژاپن: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!

مصر: درس می خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!

هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقلویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه واکشنی(action) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!

عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد ودر صورت زنده ماندن درس می خواند!

چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!

رژیم اشغالگر فلسطین (اسرائیل ) : بیشتر واحدهایی که او پاس کرده، عملی است او دوره کامل آموزشهای رزمی و تروریستی و کماندویی را گذرانده! مادرزادی اقتصاد دان و نزول گیر و ربا خوار به دنیا می آید!

گینه بی صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!

کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری امریکا دعا کند!

پاکستان: او بشدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!

اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!

انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!

ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائیل می دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی دهند! (فهمیدین به منم بگین) او چت می کند! خیابان متر می کند، ودر یک کلام عشق و حال می کند! همه کار می کند جز اینکه درس بخواند نسل دانشجوی ایرانی درسخوان در خطر انقراض است! از من می شنوین بی خیال دانشگاه بشین بهتره (تفریحات بهتر و کم دردسرتر هست)خود دانید.

صحت فرود انسان به ماه بیش از همیشه زیر سوال است

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:54 صبح

این تنها یک گام کوچک برای من است، اما جهشی بزرگ برای انسانیت است؛ 40سال از گفتن این جمله گذشته است، یا در واقع 40سال از نخستین باری که یک انسان گام به ماه گذاشته می‌گذرد.

به نوشته همشهری: هفته پیش چهلمین سالگرد پروژه آپولو 11 که طی آن بشر موفق شد برای نخستین بار در تاریخ پا به ماه بگذارد جشن گرفته شد. اما برای آنها که به تئوری و توهم توطئه علاقه دارند، این جشن هم ادامه‌ای بر توطئه 40ساله‌ای است که گفته می‌شود در بستر جنگ سرد شکل گرفت و احتمالا تا ابد هم ادامه خواهد داشت.

کسانی که ناسا را متهم می‌کنند این پروژه عظیم تاریخی را به کمک دوستان هالیوودی کلید زده است این روزها دلیل موجه دیگری برای طرح تردید‌های خود دارند: فیلم‌های اصلی راه‌پیمایی و جست‌ و خیز فضانوردان آپولو 11 روی ماه گم شده است.

ادامه مطلب...

ماجرای آیتالله بهجت و شهرام جزایری

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:51 صبح

حجت‌الاسلام غلامی، از اعضای سابق دفتر حضرت آیت‌الله بهجت ره نقل کردند: «روزی شهرام جزایری، بر اساس ارتباط‌هایی که ایجاد کرده‌ بود

از فرزند آیت‌الله بهجت درخواست ملاقات با آقا را داشت. اما وقتی این جریان به اطلاع حضرت آیت‌الله بهجت رسید وی مخالفت کرد»

شهرام جزایری با طرح ترفندی، روزی به مقابل مسجد حضرت آیت الله بهجت در قم می رود تا وقتی که حضرت آقا از نماز فارغ می شوند، از فرصت استفاده‌ کند و وارد دفتر یا منزل آقا شود و ملاقاتی انجام دهد. به همین منظور بیرون مسجد منتظر می‌ماند تا نماز تمام شود و آقا از مسجد بیرون بیایند.

حضرت آیت الله بهجت همیشه سرشان پایین بود و به کسی نگاه نمی‌کردند . وقتی از مسجد خارج شدند، یکی از دوستان و نزدیکان شهرام جزایری به آیت الله بهجت نزدیک شد و به آقا گفت: حضرت آیت الله؛ آقای شهرام جزایری از تجار خیـّر تهران هستند و فعالیت‌های خیریه فراوانی انجام می‌دهند و برای عرض ارادت و دست‌بوسی خدمت رسیده‌اند، در این هنگام آقا سر مبارک را بالا‌گرفتند و به شهرام جزایری نگاهی کردند و فرمودند: «برو و از کارهای خیری که انجام داده ای توبه کن!».

چاقها با چاقها دوست میشوند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:50 صبح

نوجوانانی که اضافه وزن دارند 2 برابر دیگران ، به دوستان چاق روی می آورند.
 
واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتدپرس گزارش داد ، محققان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی : با بررسی 617 فرد 11 تا 13 ساله در لوس آنجلس همچنین دریافتند، اگرچه میان چاقی و شبکه های اجتماعی ارتباط وجود دارد ولی افرادی که اضافه وزن دارند ، بیشتر به دوست شدن با افراد هم وزن خود تمایل دارند.

این مطالعه ، نگرانی محققان را درباره شیوع چاقی افزایش می دهد زیر دوستی نوجوانان مبتلا به اضافه وزن با یکدیگر ، تمایل آنان را به کاهش وزن کمتر می کند و در واقع این دسته از نوجوانان ، کمتر به افزایش وزن خود به عنوان مشکل نگاه می کنند.

عکس عریان همسر سارکوزی در حراجی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:43 صبح

عکس عریان "کارلا برونی" همسر "نیکلا سارکوزی" 5 ژوئن در حراجی "ویلا گریزباخ" برلین و در برنامه‌ای برای فروش عکس‌های مدرن و معاصر به حراج گذاشته می‌شود. 

این عکس در سال 1994 و هنگامی که "کارلا برونی" 26 سال داشت و در اوج شهرت خود به عنوان مانکن و نامزد ستاره راک "مایک جاگر" بود، گرفته شده و تنها 10 نسخه از این عکس تا به حال به چاپ رسیده است. 

این، آخرین عکس افشا شده "کارلا برونی" همسر رییس‌جمهور فرانسه است.
دیلی میل در ادامه گزارش خود افزوده است این در حالیست که انتظار می‌رود طرحی دیگر با پوشش نامناسب از همسر سارکوزی، در ماه آینده و در نمایشگاه "Pin-Up"که به نمایشگاه دختران افسونگر شهرت دارد، به حراج گذاشته شود. 

یک منبع در کاخ الیزه در گفتگو با پایگاه خبری "ال پست نیوز" فرانسه می‌گوید: او (سارکوزی) مشکلی با این قضیه ندارد و معتقد است عکس‌های جالبی از همسرش منتشر شده است. 

دیلی میل در ادامه آورده است که "سارکوزی" اعلام کرده: من هم ممکن است که عریان باشم!، اما عکس‌های من به فروش گذاشته نمی‌شود اما کارلا مانکن زیبایی است و عکس‌های او واقعاً لیاقت لقب هنرمندانه را دارد.

   1   2   3   4   5      >