این روزها به دنبال هر اتفاقی که می افتد حال چه خوب یا بد همه می گویند خواص باید مواضع خود را مشخص کنند.خواص باید حمایت یا محکوم نمایند. ومتاسفانه خبرگزاریها با ذره بین و چراغ قوه در همه جا به دنبال جمله مثبت از آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با نظام می گردند.اگر جایی ایشان از ولایت فقیه تعریف کند با هیجان خاص وبزرگنمایی بیش از اندازه آنرا نمایش می دهند. و اگر حمایت نکند با تاسف از عدم موضع گیری خواص نام می برند.

امروز می خواهم به این نکته بپردازم که چقدر اعلام موضع ایشان در جامعه موثر و ارزشمند است.

همه میدانیم در حادثه کربلا حمایت خواص از آقا اباعبدالله الحسین به شان یاران آن حضرت افزود یعنی اگر در حمایت از امام وقت شانی قایل باشیم این شان به پیروان آن حضرت می رسد.و الا حمایت یاران و بخصوص حضرت عباس از سیدالشهدا مقام و شانی به امام نمی افزاید. در حقیقت حمایت از مقام امامت و ولایت مشروعیت به حمایت کننده می دهد.زیرا امامت و ولایت به خودی خود مشروعیت الهی دارند. اشتباهی که بسیاری از دوستان مینمایند در این است که گویا ولایت مطلقه فقیه در زمان حال محتاج به حمایت کسانی نظیر آیت الله هاشمی است.در صورتیکه شخص آیت الله هاشمی نیاز به حمایت از ولی فقیه دارند.و بزرگترین افتخار برای ایشان این است که مورد تایید ولایت فقیه قرار بگیرند.البته این موارد به همه کسان دیگر نیز صدق میکند.یعنی افتخار تمامی مراجع دینی ما حرکت در زیر سایه ولایت فقیه است.بنابراین اظهار نظر در مورد وقایع اخیر و حمایت از ولایت مطلقه فقیه از جانب مراجع  دینی وبطور کلی همه افراد شان و جایگاه آنان را افزایش می دهد. والا شان ولایت فقیه از طرف خداوند تبارک و تعالی تعیین میگردد.

در مورد وقایع اخیر بخصوص حرمت شکنی و طرح شعارهای ساختارشکنانه برخی افراد نادان و بعضا مزدور بیگانه خصوصا در روزهای قدس- 13 آبان-16 آذر-عاشورای حسینی ،بسیاری از مسئولان و نخبگان نظام با حساسیت بسیار منتظر اعلام موضع و نظر آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند.غافل از اینکه ایشان از مدتها قبل مواضع خود را اعلام نموده است.ایشان با فرستادن دختر خویش در جمع این آشوبگران مواضع شفاف و روشن خویش اعلام نموده است.بنابراین چراغ قوه و ذره بین را کنار گذاشته و بیهوده وقت شریفتان را تلف نکنید .مواضع ایشان شفاف و بدون هیچگونه ابهامی به سراسر دنیا مخابره شده است، جالب اینجاست که شبکه های خبری بی بی سی و سی ان ان و .... این پیام و مواضع صریح آیت الله هاشمی را دریافته اند. اما ما همچنان به دنبال شفا از این امامزاده هستیم!.

هر چند ایشان از افتخار حمایت از ولی فقیه خود را محروم نمودند، اما امیدواریم تاییدات ولایت فقیه بر سر ایشان مستدام باشد.