راز قتل یک کارمند ایرانی سفارت آمریکا پس از 34 سال در داخل سفارت لو رفت.عصر‌ 10 تیر امسال مرد جوانی با مراجعه به مسئولان دادسرای امور جنایی تهران مدعی شد، پدرش به قتل رسیده است.
این مرد جوان گفت: پدرش که در طول سال‌های 45 تا 54 کارمند بومی سفارت آمریکا در ایران بوده، توسط افراد داخل سفارت به قتل رسیده است.
وی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: سال 54 در یک روز زمستانی از مرگ ناگهانی پدرم در زمان کار در محل سفارت آمریکا با خبر شدم اما زمانی که در خصوص چگونگی مرگ او‌ از دوستان و همکارانش پرسیدم، آن‌ها مدعی شد‌ند از نحوه مرگ پدرم اطلاعی ندارند.
شاملو بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: این مرد جوان مدعی شد پس از به قتل رسیدن پدرش و همچنین انجام مراسم تدفین قصد شکایت از مسئولان سفارت را داشته‌اند اما فردی ناشناس در تماس با این خانواده آن‌ها را تهدید کرد‌ در صورت شکایت برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد خواهند کرد.
وی ادامه داد: بر اساس گفته‌عای این جوان ‌در آن سال‌ها به واسطه انقلاب از شکایت صرف‌نظر کردیم اما ماه قبل یکی از دوستان پدرم از آمریکا به ایران سفر کرد و در ملاقات به من گفت دیده است‌ پدرم چگونه توسط مسئولان سفارت به قتل رسیده است.
این مرد جوان مدعی شد با این ادعا ما به بهشت زهرا مراجعه کردیم و مشخص شد پدرم در هنگام دفن و شست‌وشو دارای آثار پارگی روی کبد، ریه و پهلویش بوده است.
بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: با این اطلاعات و ادعای این مرد جوان تحقیقات برای مشخص شدن صحت این ادعا و همچنین مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.