فیلم‌های ژاپنی همچنان در صدر جدول گیشه نمایشی قرار دارند و با پیشی گرفتن از محصولات پر سر و صدای هالیوودی باعث رونق گرفتن صنعت سینمای ژاپن شده است.


تازه‌ترین محصول سینمای ژاپن «گوکوسن: فیلم‌سینمایی» با یک فروش بالا صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای این کشور آسیایی شد.
این فیلم که نسخه سینمایی یک مجموعه موفق تلویزیونی است در اولین هفته نمایش خود حدود 5/5 میلیون دلار فروش کرد.
«گوکوسن: فیلم سینمایی» تعداد 403 هزار بیننده ژاپنی را به داخل سالن‌های سینماها کشاند. این موفقیت کلان باعث کنار زده شدن فیلم‌های هالیوودی «آگاهی» (با بازی نیکلاس کیج) و انیمیشن کامپیوتری «هیولاها علیه بیگانه‌های فضایی» (محصولات مشترک دو کمپانی پارامونت و دریم ورکز) نصیب «گوکوسن: فیلم سینمایی» شد.
کمپانی قدیمی و معتبر ژاپنی «توهو» که توزیع کننده این فیلم است در یک اقدام بی‌سابقه تعداد 409 سالن نمایش سینما را برای نمایش این فیلم در نظر گرفت. توهو پیش‌بینی می‌کند «گوکوسن: فیلم سینمایی» در طول زمان نمایش خود حدود 50 میلیون دلار فروش کند.
در این فیلم «یوکیه ناکاما» در نقش مادربزرگ یک رئیس یاکوزاست که رویا و آرزوی قدیمی نوه‌اش را برآورده می‌کند. او می‌خواهد معلم یک دبیرستان پسرانه شود. قصد او این است که بتواند در این مدرسه به دانش‌آموزان خود درس‌های سامورایی بدهد.
این فیلم اقتباسی سینمایی از یک اثر کامپیوتری معروف تلویزیونی است که توسط «کوزوکو موریموتو» خلق شده است. مجموعه تلویزیونی «گوکوس» با موفقیت بسیار زیادی در بین تماشاگران تلویزیون رو به رو شد. در این مجموعه هم «ناکاما» نقش اصلی را بازی می‌کرد. این مجموعه در سال 2002 برای اولین بار روی آنتن رفت و تا سال قبل نمایش موفقیت‌آمیزی در این کشور داشت.
سال 2004 یک نسخه انیمیشن هم از این قصه و مجموعه ساخته شد.
دیگر بازیگران نسخه سینمایی همگی بازیگران قسمت‌های قبلی و مختلف مجموعه تلویزیونی هستند. «ناکاما» می‌گوید حضور در این فیلم آخرین حضور سینمایی اوست.
انیمیشن بسیار موفق و پرفروش «اوا نجلیون» بعد از دو هفته صدرنشین در جدول هفتگی گیشه نمایش این هفته به مقام دوم جدول نزول کرد. این فیلم طی سه هفته نمایش خود بیش از 16 میلیون دلار فروش کرده است.
«آگاهی» را نیز کمپانی توهو در ژاپن توزیع کرده و توانست در ردیف سوم جدول هفتگی بنشیند.
مقام چهارم جدول را انیمیشن «هیولاها علیه بیگانه‌های فضایی» از آن خود کرد. این فیلم در 135 سالن سینما به روی پرده رفت. این فیلم تا به امروز اولین تنها محصول سینمایی است که در بیشترین تعداد نسخه سه بعدی به نمایش درآمده است.