آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی  شهادت الشربینی را ننگی بر چهره نظام قضایی آلمان خواند و افزود: محیط دادگاه نه تنها باید محیطی امن برای طرفین باشد، بلکه فلسفه وجودی دادگاه، دفاع از مظلوم، احقاق حقوق شهروندان و تامین امنیت برای آنان است.
وی با بی‌سابقه خواندن این اقدام فجیع اظهار داشت: دادگاه آلمان براساس وظایفی که بر عهده داشته به جای اینکه علیه ضابط و جانیان این جنایت اقدام کند، ده روز این جنایت را مخفی نگاه می‌دارد که در نهایت خون این زن مظلوم باعث رسوایی آنان شد.
وی افزود: حتی در محیط دادگاه در یک اقدام بی‌سابقه، ضابط قضایی، همسر این خانم را که در دفاع از خانمش اقدام کرده بود، با گلوله مورد اصابت قرار می‌دهد و فضا را برای جانی مهیاتر می‌کند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قاضی و اشخاص دیگری که در این جنایت دخیل بودند، باید محاکمه شوند، افزود: چه معنا دارد که در فضای دادگاه که باید امنیت شهروندان را حفظ کند و حقوق آن‌ها را بگیرد، زنی با ضربات چاقو قطعه قطعه شود و مانع دفاع همسر این خانم شوند.  این عمل در واقع همان امساک مقتول است و یک نوع شرکت در جنایت محسوب می‌شود.
وی با ناامن خواندن این نوع دادگاه‌ها گفت: به نظر من قضات و ضابط این دادگاه باید محاکمه شوند و این نوع دادگاه‌ها که نمی‌تواند مانع تجاوز متجاوزان شوند، نمی‌توانند احقاق حقوق مظلومان را کنند.  در این شرایط باید قضات و حقوقدانان کشورهای اسلامی با حساسیت بیشتری نسبت به این اقدام اعتراض کنند و کنفرانس بین‌المللی کشورهای اسلامی، اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلام و ستاد حقوق بشر در ایران اقدام مناسبی را در این راستا انجام دهند.
در این جلسه که در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد، هاشمی شاهرودی از اقدامات و خدمات استاندار خراسان رضوی و هماهنگی موجود میان استانداری خراسان رضوی و دادگستری این استان تشکر کرد.