یکی از کارکنان شبکه سوم تلویزیون دولتی فرانسه که در هنگام حضور رییس جمهوری در یک برنامه تلویزیونی به او بی اعتنایی کرده بود توسط پلیس احضار شددر پی این اقدام کارکنان این شبکه اعلام کرده اند که بخاطر احضار همکاران خود از سوی پلیس دست به اعتصاب می زنند.
ماجرا از این قرار بود که در روز سی ام ژوئن 2008 هنگام آماده شدن مقدمات یک گفت و گوی مستقیم تلویزیونی ، رئیس حمهوری فرانسه با بی اعتنایی مجریان و کارکنان این شبکه روبرو می شود.
دقایقی پیش از آغاز این مراسم دو نفر از کارکنان که برای آماده سازی گریم رییس جمهوری ، تنظیم میکروفون وی و دکور صحنه هر یک جداگانه به صحنه وارد می شوند نه تنها به سارکوزی سلام نمی کنند بلکه زمانی که سارکوزی به آنان سلام می کند جواب وی را نمی دهند.
با تکرار این صحنه توسط هر دو نفر ، سارکوزی لب به اعتراض می گشاید و با لحن تهدیدآمیز می گوید که این وضعیت را سر و سامان خواهد داد.
فیلم این صحنه که میلیونها بیننده داشته هم اکنون در پایگاههای اینترنتی موجود است .
مسئولان این شبکه ضمن شکایت به بریگاد مقابله با بزهکاری علیه افراد گفته اند که دو تن از روزنامه نگاران این شبکه نیز به اتهام افشای این صحنه ها به بیرون تاکنون دو بار احضار شده اند .
اتحادیه ملی روزنامه نگاران فرانسه نیز اعلام کرده است که در اعتراض به این احضار ها دارندگان این حرفه روز 23 ژوئیه از ساعت 9 صبح تا یک بعد از ظهر دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارمندی ث ژ ت در این شبکه نیز در همین راستا خواستار اعتصاب اعضا و هواداران خود در این روز شده است.
تاکنون ژورف توال و کارین اژوپاردی و دو نفر دیگر از یک رادیوی دیگر از جمله رئیس این رادیو نیز دو بار از سوی پلیس در این رابطه احضار شده اند .
پلیس تاکنون آنان را دادگاهی نکرده است و اتحادیه ها بر این عقیده هستند که پلیس این اقدام را برای ترساندن آنان انجام می دهد.