دادستانی آلمان انتشار هرگونه اخبار یا گزارش در زمینه قتل "مروه الشربینی " زن مسلمان مصری در یک دادگاه در آلمان را ممنوع اعلام کرد.


"کریستین اویناروس " سخنگوی دادستانی کل آلمان اعلام کرد: پیش از به جریان انداختن شکایت از متهم، از انتشار هرگونه خبری درباره جزئیات مربوط به این قتل جلوگیری خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این نیز اخبار مربوط به این حادثه با سردی از سوی رسانه‌های معتبر آلمان دنبال می‌شد و این رسانه‌ها سعی داشتند تا این واقعه را یک موضوع شخصی قلمداد کنند و یا با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرند.
بنا بر این گزارش،این تصمیم پس از آن گرفته شد که بر اساس یک گزارش‌ منتشر شده در مجله "فوکوس " آلمان فاش شد که متهم پیش از ورود به دادگاه تصمیم خود را برای قتل این زن مسلمان و محجبه گرفته بود.
مروه الشربینی چهارشنبه دو هفته پیش در دادگاه "لوندس کریچ " در شهر "درسدن "شرق آلمان به دست یک آلمانی 28ساله به نام "آلیکس دبلیو " کشته شد.
حادثه شهادت الشربینی با درگیری لفظی بین این زن و مرد در پارکی در شهر درسدن شروع شد که در ادامه فرد آلمانی این زن مصری را به خاطر حجاب تروریست خطاب کرد و با حمله به او حجاب را از سر وی برداشت.
در ادامه با شکایت زن به دادگاه آلمان، این فرد آلمانی محکوم به پرداخت 750 یورو می‌شود اما در دادگاه استیناف مرد آلمانی با 18ضربه چاقو این زن را که سه ماهه باردار بوده به شهادت رسانید و شوهر وی نیز که قصد دفاع از همسرش را داشت با تیراندازی نیروهای امنیتی دادگاه مجروح شد.
این حادثه تروریستی و بی‌تفاوتی دولت آلمان نسبت به آن خشم ملت‌های مسلمان را بر انگیخت. علاوه بر بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان، صدها تن از مسلمانان فرانسه و آلمان دیروز و امروز در اعتراض به شهادت الشربینی تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
مردم سایر کشورهای اسلامی نظیر مصر و ایران نیز در اعتراض به این جنایت نژادپرستانه تظاهرات اعتراض‌آمیز بر پا کردند.
هزاران نفر از مردم مصر با شرکت در مراسم باشکوه خاکسپاری این زن مسلمان در شهر "اسکندریه " انزجار خود را از این اقدام تروریستی اعلام کرده و از دولت مصر خواستند تا این جنایت را با دقت دنبال کند.