یک زوج لبنانی- سریلانکایی که در بیروت و در آپارتمانی دو اتاقه با سیزده مار زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، نام یکی از مارهای خود را "کاندولیزا رایس" گذاشته‌اند .
"پیر ریزک" (Rizk) و همسر سریلانکایی او "ساپنا" هیچ فرزندی ندارند اما در زندگی خود با 13 مار در آپارتمانی دو اتاقه در شرق بیروت احساس خوشبختی می‌کنند .
این زوج، دلیل نامگذاری این مار به نام کاندولیزا رایس را طبیعت "مارگونه" وزیر امور خارجه سابق آمریکا و احترام آن‌ها به رفتارهای "مارگونه" رایس دانسته‌اند .
گفتنی است پیش از این یک سایت خبری در آمریکا در مطلب طنزآمیزی اعلام کرده بود که دانشمندان آمریکایی وزیر امورخارجه این کشور را شبیه‌سازی کرده‌اند .
در این طنز خبری آمده بود که دانشمندان در آزمایشگاه "لوس‌آلاموس" آمریکا، با استفاده از DNA کشف شده در شیر نوعی مار موسوم به مار زنگی و پس از استخراج ژن‌های اصلی و اصلاح آن با نوعی پروتئین‌های ویروسی خوک، "کاندولیزا رایس" را شبیه‌سازی کردند .
در ادامه این مطلب طنزآمیز آمده است: در این فرآیند آزمایشگاهی سه نسخه از رایس شبیه‌سازی شد که هر یک دارای ژن های انسانی بوده‌اند .
این نسخه‌ها در ادامه در محیط آزمایشگاهی کاشته و کپی‌برداری شدند تا در نهایت نسخه ترکیبی شبیه‌سازی شده وزیر امور خارجه آمریکا ساخته شود .