"شیرین عبادی" که در رم بسر می برد به رهبران هشت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه جی8 انتقاد کرده که چرا جرات نداشتند تصمیم قاطعی علیه ایران اتخاذ کنند.

برغم هیاهوی تبلیغاتی صهیونیسم و غرب، رهبران هشت کشور صنعتی جهان در بیانیه ای ملایم و محتاطانه در مورد ایران که در نشست اخیر انتشار دادند، خواستار مذاکره و گفت وگو با دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد مسایل مختلف از جمله موضوع هسته ای شدند.
این بیانیه پس از انتشار انتظارهای بسیاری از عناصر ضدانقلاب و رژیم صهیونستی را برآورده نکرد تا جایی که وزارت خارجه اسراییل روز جمعه رسما از آن ابراز عصبانیت کرد.
براساس گزارش های دریافتی شیرین عبادی نیز که نقش کاسه داغ تر از آش را بازی کرده در گفت وگو با خبرگزاری "آجی" ایتالیا، گفته است: رهبران گروه جی8 در اجلاس سه روزه آکوییلا و در بیانیه پایانی خود، باید نقض حقوق بشر پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به شدت محکوم می کردند.
عبادی از رهبران جهان خواسته در صورت ادامه نقض حقوق بشر، برای انزوای دولت ایران، روابط دیپلماتیک را از سطح سفیر به کاردار کاهش دهند.
این درخواست عبادی عینا کپی خواسته وزارت خارجه اسراییل از رهبران کشورهای صنعتی جهان است.
عبادی گفته است درصورت چنین اقدامی، رهبران کشورهای بزرگ جهان می‌توانند ادعا کنند که حقوق بشر نیز به اندازه منافع اقتصادی برای آنان اهمیت دارد.
عبادی سه شنبه گذشته نیز در نشست با اعضای کمیسیون حقوق بشر مجلس سنای ایتالیا، در سخنانی ضمن تقاضا از دولت های غربی مبنی بر فراخوان سفرای خود از ایران، خواستار کاهش سطح روابط کشورهای غربی با تهران بدون قطع روابط دیپلماتیک شده بود.