جناب حجه الاسلام مهدی کروبی نامه ای نوشته و ادعایی را مطرح کرده اند.راجع به ادعای ایشان مطالبی به ذهنم رسید بد نیست بخوانید.

-اگر چه در دوران انتخابات نیز کروبی مواضعی دور از انتظار داشت ولی برخی این مواضع را با نام تبلیغات انتخابات توجیه می‌کردند اما انتشار این نامه بعد از چند اتفاقی که روی داد از سوی کروبی غیر منتظره بود.

2-بعد از اعترافاتی که بازداشت شدگان حوادث اخیر مانند عطریانفر و ابطحی داشته‌اند و همچنین موضع‌گیری‌هایی که کشورهای استکباری مانند فرانسه، آمریکا و انگلیس در این‌باره داشته‌اند انتشار نامه‌ای که سراسر افترا به نظام بود واقعاً از سوی کروبی غیر منتظره بود. تحلیل برخی این گونه است که پشت این قضیه برخی هستند که از سادگی کروبی سوء استفاده نمودند و در واقع کروبی ابزار دست این افراد قرار گرفته است.
3-طبق قانون افرادی که ادعایی دارند باید مستنداتی را برای ادعای خود ارائه نمایند و به طورکلی مسائلی را که آقای کروبی مطرح نموده‌اند به جز تهیه سوژه برای سوء استفاده بیگانگان فایده‌ای نداشت.
4- با توجه به اینکه همگان در برابر قانون مساوی هستند، باید آقای کروبی مانند بقیه مردم برای اثبات ادعای خود به دادگاه احضار و بررسی شود که  در این حوادث مقصر کیست و اگر شخص یا اشخاصی کوتاهی نموده اند مجازات شوندو اگر کروبی نتوانست ادعاهای خود را اثبات نماید به خاطر ضربه‌ای که به نظام وارد کرده باید مجازات شود.تا مشخص شود چه دست‌هایی پشت این نامه‌‌نگاری‌ها وجود دارد.

5-طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «خواص در تصمیماتی که می‌گیرند دقت کنند»، قطعاً نمی‌شود بر اساس اطلاعاتی که چند نفر طی تماس تلفنی خود ارائه نموده‌اند مسائلی به این سنگینی را نسبت به نظام نسبت‌داد، مسائلی که به لحاظ حفظ امنیت داخلی و منافع ملی نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.
6-  شیخ مهدی کروبی به عنوان یک سیاست مدار و کسی که سال ها در مسند مسولیت های گوناگون قرار داشته به خوبی می داند که بیان چنین ادعای سنگینی نیاز به مدرک و دلایل و شواهد کافی دارد، اما گویا به گفته دوستان نزدیکش، شیخ اصلاحات از این اصل مهم غافل
بوده و توجه لازم به بیان چنین ادعای واهی و سنگینی نداشته است خیلی تعجب برانگیز است که سطح تحلیل آقای کروبی تا این حد باشد که اطلاعات غیر مستند را مطرح نماید و اجازه انتشار آن را نیز صادر کند.
7-مردم ایران با جانفشانی‌های خود برای این نظام سرمایه گذاری کرده‌اند، آقای کروبی با نامه خود در واقع اصل نظام را زیر سؤال برد و زیر سؤال بردن ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واقعا بخشودنی نیست و مردم خواهان رسیدگی به این عملکرد آقای کروبی در محاکم قضایی هستند.
 8- نه تنها کروبی بلکه هر فرد دیگری که مدعی نقض قانون است باید اظهارات خود را با دلیل و سند و مدرک قانونی به رئیس قوه قضائیه ارائه کند و نوشتن این نامه به هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که کروبی به دنبال ایجاد ناآرامی در کشور است.کروبی نباید به خود اجازه دهد با یک سری سخنان دشمن‌ شادکن با حیثیت نظام و انقلاب بازی کند، بلکه باید در خط رهبر و انقلاب حرکت کند.
9-نوشتن این نامه از سوی کروبی  اشتباهی نابخشودنی است  اگر ایشان قصد داشتند که از حقوق زندانیان دفاع کرده و مانع از نقض قانون شود باید مطالب خود را با اظهارات منطقی به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌کرد.

10- اگر آقای کروبی با رئیس جمهور منتخب ملت مشکل دارد آیا شایسته است که این انتقام را از نظام مقدس جمهوری اسلامی بگیرد.

11- در زمان مناظره نامزدهای دهمین دوره ریاست جمهوری ، کروبی در مناظره با آقای احمدی نژاد به بیان ادعاهای پرداخت که بعدا نتوانست دلیل و مدرک لازم را برای اثبات آن ارایه کند.  نامزد ناکام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در مناظره با آقای احمدی نژاد، مدعی شد: در خصوص اعطای 40میلیارد تومان وام به آقای محصولی در زمان استانداری اردبیل ، 300 میلیارد تومان در زمانی که شهردار تهران بودید گم شده و در خصوص پرونده نفت اردبیل پاسخگو باشید تا من هم در خصوص 300 میلیون تومانی که از آقای جزایری گرفتم پاسخ دهم.
احمدی نژاد در آن مناظره خطاب به کروبی گفت :‌ یک موردش را شما فقط اثبات بکنید ، بقیه اش بماند. شما گفتید چهل میلیارد تومان وام به دستور من به آقای محصولی داده شده است،‌ اگر آقای محصولی از یک بانکی یک ریال وام گرفته همه اش مال آقای کروبی بنویسید ، مردم می شنوند اگر محصولی درعمرش یک ریال از هر بانکی وام گرفته یکجا مال آقای کروبی و تیمش.
احمدی نژاد تاکید کرد : اگر در دوران مسوولیت من چه در دولت ،چه در استانداری و چه در شهرداری یک ریال تخلف کسی سند داشت نه 300 میلیارد تومان هزار دفعه این روزنامه جنابعالی و دوستانتان پر می کردند.
در آن مناظره آقای احمدی نژاد خطاب به کروبی گفت :‌اگر شما کوچکترین مدرک و سندی در خصوص ادعاهای خود دارید من به شما اجازه می دهم که در روزنامه خود منتشر کنید. اما آقای کروبی هرگز نتوانست برای اثبات ادعاهای خود مدرک و دلیلی رو کند.
تجربه نشان داده است که آقای کروبی با وجود اینکه خود را یک سیاستمدار کار کشته می داند یا خیلی زیاد به اطرافیان و هم حزبی های خود اعتماد دارد و آنها از این موضوع سواستفاده می کنند و یا قواعد بازی را به خوبی فرا نگرفته است.