سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع می شو

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/4 9:6 صبح

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طبق نظر کمیسیون داخلی شورای عالی آموزش و پرورش استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در مدارس ممنوع می شود، البته ابلاغ این تصمیم نهایی به نظر وزیر آموزش و پرورش بستگی دارد.

محمد بطایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بررسی استفاده از دوربین مداربسته و تلفن همراه در مدارس در کمیسیون تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش به پایان رسید و نتایج این کمیسیون را به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرده ایم و منتظر نظر نهایی دکتر علی احمدی هستیم.

چند سالی است که دوربین مداربسته و تلفن همراه در مدارس بدون قوانین و مقررات در آیین نامه اجرایی استفاده می شود.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: طبق نظر اعضای کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش، استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع می شود. البته همچنان درباره اجازه آوردن یا نیاوردن این وسیله ارتباطی اختلاف نظر وجود دارد.

بطایی درباره استفاده از دوربینهای مداربسته در مدرسه نیز گفت: نظر اعضای کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش این است که از این وسیله نیز در مدارس استفاده نشود. چرا که دغدغه های زیادی را در جامعه ایجاد می کند و باعث رفتارهای غیرعادی دانش آموزان در مدرسه می شود.

این اظهارات در حالی از سوی بطایی بیان می شود که در برخی از مدارس تهران و شهرستانهای آن با نصب دوربینهای مدار بسته در راهروهای مدارس دانش آموزان را کنترل می کنند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: عدم استفاده یا نحوه استفاده از این تکنولوژی به نظر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم کلی اعضای شورای عالی دارد و هم اکنون قطعی نیست.


تولد دوقلوی به هم چسبیده در اندونزی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/4 8:57 صبح

خبرگزاری انتارا اندونزی روز شنبه از تولد دو قلو به هم چسبیده با یک بدن و دو سر خبر داد. 
این خبرگزاری اعلام کرد این دو نوزاد پسر که هنوز نامی بر روی انها گذاشته نشده است در همه اندامهای حیاتی بدن به جز قلب مشترک هستند و وزن انها سه کیلو و دویست گرم است و اکنون سلامت هستند. 
اسوشیتدپرس از جاکارتا گزارش داد ، دکتر رسول علیم رئیس بیمارستانی که این نوزادان در انجا متولد شده است در مصاحبه با خبرنگاران گفت از لحاظ پزشکی جداسازی این دوقلوها غیرممکن است و ما تلاش می کنیم از انها به بهترین نحو ممکن مراقبت کنیم. 

ریزش یا سفید شدن مو با کشیدن سیگار

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/4 8:55 صبح

سیگار کشیدن باعث ریزش یا سفید شدن زودهنگام موی سر می شود. 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان نتایج یک تحقیق در تایوان نشان می دهد افرادی که سیگار می کشند در مقایسه با افراد عادی بیشتر دچار ریزش مو می شوند. 
همچنین سفید شدن موی سر در افراد سیگاری بیشتر از افراد عادی است. 
در این تحقیق مواردی مانند سابقه وراثتی افراد نیز لحاظ شده است. 

پیامبر (ص) در نخستین اقدام بعد از رسالت اساس وحدت را پی ریزی کرد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 6:22 عصر

قبل از بعثت پیامبر (ص)، مردم عربستان در فقر فرهنگی و اجتماعی حادی به سر می‌بردند به طوری که در بسیاری از مواقع به مسایل ضداخلاقی و اعمال حیوانی خود افتخار می‌کردند، برای مثال زنده به گور کردن دختران و انجام جنگ‌های طولانی مدت در آن دوران مورد توجه اعراب قرار داشت.

جایگزین کردن خرافات بی‌اساس به جای عقل‌گرایی نیز از جمله کوته‌فکری‌های اعراب بود که پرستش بت‌های بی‌مقدار گواهی بر این موضوع است، بت‌های خرمایی یکی از انواع خدایان بودند که در مواقع قحطی به عنوان خوراکی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

دعوت به توحید، ترویج تفکر اسلامی و ایجاد وحدت بین مردم از نخستین اقدامات پیامبر اسلام بود، وحدتی که به موجب آن بسیاری از مشکلات و موانع از پیش پای مسلمانان برداشته شد.
امروزه تفرقه و جدایی مردم از یکدیگر به عنوان مهمترین دلیل بروز مشکلات، زندگی اجتماعی و فرهنگی آن ها را تحت تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی پیروی از دستورات پیامبر (ص) و حفظ وحدت به عنوان بهترین گزینه برای رفع مشکلات حایز اهمیت است.

با وجود اینکه آثار رسالت پیامبر (ص) از دوران کودکی در وجود ایشان آشکار بود به دلیل مسایلی از قبیل اوضاع اجتماعی و فرهنگی اعراب و وضعیت حکومتی عربستان بنا به اراده خداوند حضرت محمد (ص) در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد.
با اینکه اعمالی مانند روزه، نمازهای مستحبی، ادعیه خاص در مبعث از ارزش بالایی برخوردارند اما تفکر و دقت در نحوه اعمال و رفتار در چنین ایامی علاوه بر استفاده بهینه از این لحظات معنوی، نتایج مثبتی را در روح و روان افراد به جای می‌گذارد.
 پیامبر اسلام پس از بازگشت از غار حرا و برگزیده شدن به مقام پیامبری در راستای ترویج اسلام اقدامات متعددی را انجام دادند که دعوت از خویشاوندان و در مرحله بعد اعلام عمومی دین خدا از مهمترین این اقدامات بود که به موجب آن علی ابن ابیطالب (ص)، پسر عموی پیامبر (ص) و خدیجه همسر پیامبر (ص) نخستین کسانی بودند که دعوت حق را لبیک گفتند.



تامینا دومین گوساله شبیهسازی شده متولد شد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 12:1 عصر

تولد این گوساله که به فاصله دو هفته از تولد بنیانا نخستین گوساله شبیه‌سازی شده کشور محقق شد، زنجیره تحقیقات جنین‌شناسی پژوهشکده رویان در زمینه شبیه‌سازی را کامل کرد و کشور ما را در رتبه معدود کشورهای صاحب توانمندی شبیه‌سازی در اقسام مختلف پستانداران مزرعه‌ای قرار داد.
هدف اصلی از انجام این سلسله تحقیقات دامنه‌دار جنین‌شناسی و شبیه‌سازی حاصل تصمیم نهایی در زمینه انتخاب بهترین گونه پستاندار مزرعه‌ای برای تولید حیوان تراریخته با توان تولید داروهای نوترکیب در شیر است.
ادامه مطلب...

خانواده پادشاه اردن مجذوب دختر رئیس جمهور ازبکستان

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 11:52 صبح

مشاور بلندپایه پادشاه اردن از جزئیات جالبی درباره "یک دختر جذاب جوان"، یعنی "گلنارا کریمووا" دختر "اسلام کریموف" رئیس جمهور ازبکستان و سفیر این جمهوری در دفتر ژنو سازمان ملل متحد خبر داد. در ماه مه گلنارا به منطقه ای تفریحی در سواحل بحر المیت اردن سفر کرده و در همایش اقتصادی خاور نزدیک حضور یافته بود.

کریمووا گزارشی درباره پیشبرد وجهه بین المللی ازبکستان بعنوان یکی از مناطق کلیدی در جاده بزرگ ابریشم قرائت کرد.

به گفته این مقام اردنی، در گلنارا لجاجت دولتمردی مجرب، طرز برخورد اروپایی با اخلاقیات شرقی، انعطاف پذیری دیپلماتیک با اراده یک سیاستمدار سرسخت دیده می شود. مشاور پادشاه اردن گفت: "گاهی نمی توانی بفهمی که چه کسی در برابر تو ایستاده است: یک دختر زیبا و حساس و یا یک مهره مقتدر در مقیاس منطقه ای".

اعضای خانواده سلطنتی و مشاور پادشاه اردن شگفت زده شده بودند که چگونه این بانوی جوان همان قدر که از ظرافت های جواهرسازی شرقی سردر می آورد، از جزئیات ژئوپلیتیک نیز آگاه است. او بر عرصه های مختلف اوضاع در آسیای میانه و خاور نزدیک مسلط است.

مشاور پادشاه اردن به اسرائیلی ها توصیه کرد که به "شاهزاده ازبکستان" توجه داشته باشند. بعقیده اردنی ها، در حال حاضر او مقتدرترین زن در آسیای میانه است. در عمان معتقدند که او مدت زیادی در پست کنونی خود باقی نمی ماند و در آینده نزدیک می تواند یکی از نقش های کلیدی را نه تنها در سرنوشت کشور خود و بلکه در کل منطقه ایفا کند.

کریمووا در ماه نوامبر 2007 در یکی از کنفرانس های بین المللی در رابطه با همکاری های اقتصادی آسیای میانه و خاور نزدیک صحبت کرده بود. بعقیده گلنارا، ازبکستان و جمهوری های همسایه که "از نظر جغرافیایی بین اروپای غربی و چین و همچنین اروپای شمالی و خاور نزدیک و آسیای جنوبی هستند" باید نقش محرزتری در ترانزیت کالاهای تولید کنندگان آسیایی در بازار اتحادیه اروپا ایفا کنند.

"الکسی مالاشنکو" پروفسور دانشگاه دولتی روابط بین اللملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه سال 2005 در مصاحبه ای با "فرغانه.رو" گفته بود که "جانشین کریموف باید برای دسته های گوناگون به یک اندازه مناسب باشد. و در این راستا یکی از مورد توجه ترین کاندیداها گلنارا کریموا دختر اسلام کریموف است. افرادی هستند که آماده حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات هستند. مسئله در این است که خود او چه نظری نسبت به این امر داشته باشد. تا کنون خود او کاملاً مخالف بود".

به گفته مالاشنکو، "گلنارا، فردی با تحصیلات عالیه اروپایی و تمامی پیامدهای آن (تحصیلات) است". این کارشناس یقین دارد که "در نهایت همه از او بعنوان یک "اروپایی" رضایت خواهند داشت، هم غرب از او راضی خواهد بود و هم روسیه از او رضایت خواهد داشت".

همچنین در خصوص "گلنارا کریمووا" خبرگزاری روسیه پیش از این نیز آوده بود که وی در نتیجه نظرسنجی در چارچوب انتخاب نفرات برتر برای اعطای جایزه ویژه "Style Awards" در جمهوری ازبکستان، بعنوان بهترین "طراح مُد" و "ایده آل استیل" شناخته شده است.

"گلنارا" دیپلمات و طراح لباس است که در کارهای اجتماعی نیز شرکت دارد. او رئیس شورای سرپرستی بنیاد "همایش فرهنگ و هنر ازبکستان" و موسس مارک پوشاک و جواهرات "گلی" (GULI) می باشد.


سرقت اعضای بدن شهیده حجاب

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 11:47 صبح

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا  منابع خبری از سرقت اعضای بدن مروة الشربینی شهیده حجاب در آلمان پرده برداشتند.

در پی انتشار این خبر، مرکز ملی زنان در مصر خواستار پیگیری دولت این کشور برای آشکار شدن حقایق درباره اخبار منتشر شده از سوی بعضی از رسانه‏‎های خبری مبنی بر سرقت اعضای بدن مروه شربینی در اتاق کالبدشکافی پیکر وی در آلمان شد.

«دکتر فرخندة حسن» دبیرکل این مرکز در مصاحبه با پایگاه خبری"المصری الیوم"،از دولت مصر خواست تمام راهکارهای قانونی برای بررسی این جنایت جدید آلمان‏ها را به کار بندند.

وی تأکید کرد: مرکز ملی زنان این قضیه را پیگیری کرده و نتایج این تحقیق را منتشر وبه اطلاع جهانیان خواهد رساند.


رقابت نابرابر العالم و Press TV با الجزیره، العربیه، CNN

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 11:43 صبح

در «سی.ان.ان»، یک خبرنگار خوب حدود بیست هزار دلار حقوق می‌گیرد و ارقامی که رسانه‌ها در دنیا به کارکنان خود می‌دهند، با کشور ما قابل مقایسه نیست، پرسنل رسانه در این کشورها پس از رشته‌های ورزشی و هنری، بیشترین حقوق را دریافت می‌کنندادامه مطلب...

«مهران مدیری» سریالش را برای شبهای پاییز میسازد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 11:16 صبح

قائم مقام مدیر شبکه سه سیما گفت: سریال جدید «مهران مدیری» در 50 یا 90 قسمت برای پخش در شب های پاییز ساخته خواهد شد.


وی گفت: ما برای ساخت سریال جدید آقای مدیری جلسات متعددی داشته‌ایم. ایشان چند طرح آورده‌اند که روی یکی از آنها به توافق رسیده‌ایم.
وی افزود: این طرح متفاوت تر از بقیه است، اما به تغییراتی نیاز دارد که در صورت نهایی شدن این تغییرات، کار ساخت آغاز خواهد شد.
رضایت درباره تعداد قسمت‌های این سریال و زمان پخش آن نیز اظهار داشت: این طرح در 50 یا 90 قسمت ساخته خواهد شد. زمان پخش نیز دو بحث دارد. یکی برای پاییز و دیگری برای عید است که احتمال پخش در فصل پاییز به مراتب بیشتر است. 
بسیاری از بازیگران این سریال مشخص شده و قرارداد بسته‌اند که در میان آنها نام برخی از بازیگران به چشم می‌خورد که تا به حال سابقه حضور در آثار طنز هرشبی را نداشته‌اند.
داستان‌های این سریال را که از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت، «امیر مهدی ژوله» و «خشایار الوند» نوشته‌اند. 
برخی از بازیگرانی که تا به حال با «مهران مدیری» قرارداد بسته‌اند، عبارتند از:
سیامک انصاری، علی لک‌پوریان، آرام جعفری، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و نادر سلیمانی.
داستان‌های این سریال در راستای نام‌گذاری امسال به نام اصلاح الگوی مصرف، از این موضوع بهره می‌گیرد.
آخرین ساخته «مهران مدیری» در مقام کارگردان مجموعه تلویزیونی «مرد دوهزار چهره» بود که در ایام نوروز از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت. او در پرونده کاری خود کارگردانی سریال‌های نظیر پاورچین، نقطه چین، شب‌های برره، مرد هزار چهره و ... را دارد.


حافظ ایرانی نفر اول مسابقات حفظ قرآن کریم شد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/5/3 11:14 صبح

تنی چند از اعضای هیات داوران در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم انتخاب حافظ ایرانی با نام شجاع زویدات را به عنوان نفر اول معرفی کردند.
بر اساس این گزارش این حافظ ایرانی در سطوح حسن حفظ ،وقف و ابتدا صوت و لحن بیشترین رتبه را کسب نموده است.
نفر دوم شرکت کننده سوریه، نفر سوم شرکت کننده لبنان خواهد بود.
این مسابقات امروز (دوم مرداد ماه) تا دقایق دیگر به کار خود پایان می‌دهد.

<      1   2   3   4