سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احتمال سکته قلبی مردان با دیدن سوسک!

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:42 صبح

محققان انگلیسی اعلام کردند مردان بیش از زنان از سوسک‌ها می‌ترسند اما به دلیل بروز ندادن این ترس دچار نوسان شدید ضربان قلب می‌شوند و احتمال سکته‌شان افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، زنان پس از دیدن سوسک‌ بلافاصله با زدن جیغ ترس ناشی از دیدن این حیوان موزی را بروز داده و از شدت استرس درونی‌شان می‌کاهند اما مردان نمی‌توانند احساساتشان را بروز دهند و دچار نوسان ضربان قلب می‌شوند.

در این تحقیق مشخص شده که مردان از یک سو به دلیل شنیدن صدای جیغ زنان و سپس دیدن سوسک‌ها و از سویی دیگر به دلیل اینکه می‌بایست این حیوانات موزی را بکشند دچار نوعی نوسان شدید روحی و ترس درونی می‌شوند که این ترس می‌تواند منجر به سکته قلبی شده و خطر مرگ ناگهانی را افزایش دهد.

در نتایج این تحقیق اعلام شده که مردان بهتر است به جای حفظ غرورشان در جمع بلافاصله پس از دیدن این حیوانات موزی ترس‌شان را با زدن فریاد بروز دهند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

خورشید گرفتگی آسیا را در تاریکی فرو برد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/31 10:25 صبح

طولانی‌ترین خورشید گرفتگی قرن 21 کمی پس از طلوع آفتاب بخش عمده‌ای از آسیا از هند تا چین را در تاریکی فرو برد.

در حالی که میلیون‌ها نفر برای دیدن این پدیده جمع شده بودند میلیون‌ها نفر هم بر اثر خرافات و ترس‌های ریشه گرفته از آنها به ویژه در هند به خانه‌ها پناه برده بودند. در افسانه‌های هند آمده که خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که هیولای اژدها خورشید را می‌بلعد.
انطباق ماه و خورشید بر یکدیگر به طور کامل و افتادن سایه ماه روی زمین در برخی نقاط آسیا 6 دقیقه و 39 ثانیه به طول انجامید.
به نوشته آسوشیتدپرس یکی از بهترین نقاط برای دیدن پدیده اخیر سواحل رودخانه گنگ رود مقدس هندوها در شهر واراناسی بود که در آنجا 3 دقیقه و 48 ثانیه به طول انجامید و برخی هندوها در جریان آن به اجرای یکی از باورهای دیرینه خود یعنی غسل در آب این رودخانه در این هنگام پرداختند که بر این باورند باعث پاک شدن گناهان آنها می‌شود.
این خورشید گرفتگی که تنها در آسیا قابل رؤیت بود از هند به سمت شمال شرق حرکت کرده و کشورهای نپال، میانمار، بنگلادش، بوتان و چین را نیز در بر گرفت.
این طولانی‌ترین کسوف روی داده از 11 جولای 1991 و زمانی بود که کسوف کامل 6 دقیقه و 53 ثانیه به طول انجامید و در هاوایی در آمریکای جنوبی قابل رؤیت بود و دیگر تا سال 2132 طول خورشید گرفتگی کامل به این اندازه نخواهد بود.
در حالی که گفته شده بود دهکده تارگنا بهترین وضوح برای ثبت کسوف را داراست و از روز قبل از آن هزاران دانشمند و علاقه‌مند به طبیعت و دانشجویان در آنجا گرد آمده بودند اما ابرهای ناشی از بارش شبانه شوق آنها را به غم تبدیل کرد. این اتفاق مورد استقبال بسیاری کشاورزان محلی قرار گرفت که زمین‌های آنها در خطر خشکسالی قرار داشت.
با این حال میلیون‌ها نفر در سراسر هند نیز ترجیح دادند که در خانه‌ها بمانند. حتی در مناطقی که کسوف دیده نمی‌شد به زنان باردار توصیه شده بود تا بر اساس این اعتقاد قدیمی که تشعشعات نامرئی خورشید به جنین آسیب خواهد رساند در خانه و در اتاقی که با پرده پوشانده شده تا زمان اتمام خورشید گرفتگی باقی بمانند.


10توصیه برای 100 ساله شدن

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 5:57 عصر

توجه به راهکارهای زیر می‌تواند به سالم ماندن شما و طولانی شدن عمرتان کمک کند. توصیه ها را در زیر بخوانیدادامه مطلب...

نقش حجاب در حفظ نشاط جنسی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 1:41 عصر

حجاب در اسلام برای حفظ نشاط جنسی است، چون حجاب تخیل جنسی را تحریک می‏کند و سبب می‏شود که مسئله جنسی معنادار شود و دچار بی‏معنایی نگردد.

حجاب و عفاف در قرآن کریم

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 1:40 عصر

«یا ایها النبی، قل لازواجک و بنائک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّّ من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفوراً رحیماً؛ ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده ی مهربان است» . (1) (سوره احزاب، آیه ی 59)
در این نوشته، بر آنیم که آیه ی مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و برخی از نکات پیرامون آن را که نتیجه ی مطالعه ی کتب تفسیر ی می باشد، به رشته ی تحریر درآوریم. شایسته ی یادآوری است که این نوشته، قصد تفسیر آیه را ندارد و تنها به بیان نکات اجمالی آن بسنده می کند، اما پیش از طرح نکات، لازم است مفهوم حجاب بررسی گردد.
ادامه مطلب...

خبر خوش برای جوانان در شرف ازدواج

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 11:17 صبح

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا از احتمال افزایش وام ازدواج این صندوق تا سقف پنج میلیون تومان برای زوج های جوان خبر داد.

خلیل یسائی در حاشیه دومین همایش علمی و اجرائی قرض الحسنه نهاد اقتصاد اسلامی افزود: در نظر داریم بعد از ایجاد شعبه های صندوق مهر رضا از طریق منابع داخلی علاوه بر چهار میلیون تومان قبلی، این وام را یک میلیون تومان افزایش دهیم.
ادامه مطلب...

گوردن بروان بر اثر سرطان درگذشت

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 11:15 صبح

«گوردن بروان» نویسنده انگلیسی، پس از انتشار آخرین اثر ادبی‌اش در سن 61 سالگی چشم از جهان فرو بست.

این نویسنده که به اعتقاد بسیاری از منتقدان ادبی و غیرادبی همواره در پی کشف مرزها و حریم‌های حقیقت و داستان بود پس از تحمل چند سال سرطان سرانجام در سن 61 سالگی در منزل شخصی‌اش درگذشت.

او در سه دهه گذشته به خاطر خلق آثار غیر ادبی‌اش همواره مورد توجه منتقدان و رسانه‌‌ها قرار داشت.
ادامه مطلب...

رسوایی برای شاهزاده زن سعودی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/30 11:14 صبح

یک زن جوان که از اعضای یکی از خاندان‌های ثروتمند آل سعود است اعلام کرده در جریان سفر خود به لندن با دوست انگلیسی‌ خود که غیر مسلمان بوده دیدار و با وی ارتباط برقرار کرده است.ادامه مطلب...

زوج لبنانی نام مار خود را "کاندولیزا رایس" گذاشتند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/28 12:45 عصر

یک زوج لبنانی- سریلانکایی که در بیروت و در آپارتمانی دو اتاقه با سیزده مار زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، نام یکی از مارهای خود را "کاندولیزا رایس" گذاشته‌اند .
"پیر ریزک" (Rizk) و همسر سریلانکایی او "ساپنا" هیچ فرزندی ندارند اما در زندگی خود با 13 مار در آپارتمانی دو اتاقه در شرق بیروت احساس خوشبختی می‌کنند .
این زوج، دلیل نامگذاری این مار به نام کاندولیزا رایس را طبیعت "مارگونه" وزیر امور خارجه سابق آمریکا و احترام آن‌ها به رفتارهای "مارگونه" رایس دانسته‌اند .
گفتنی است پیش از این یک سایت خبری در آمریکا در مطلب طنزآمیزی اعلام کرده بود که دانشمندان آمریکایی وزیر امورخارجه این کشور را شبیه‌سازی کرده‌اند .
در این طنز خبری آمده بود که دانشمندان در آزمایشگاه "لوس‌آلاموس" آمریکا، با استفاده از DNA کشف شده در شیر نوعی مار موسوم به مار زنگی و پس از استخراج ژن‌های اصلی و اصلاح آن با نوعی پروتئین‌های ویروسی خوک، "کاندولیزا رایس" را شبیه‌سازی کردند .
در ادامه این مطلب طنزآمیز آمده است: در این فرآیند آزمایشگاهی سه نسخه از رایس شبیه‌سازی شد که هر یک دارای ژن های انسانی بوده‌اند .
این نسخه‌ها در ادامه در محیط آزمایشگاهی کاشته و کپی‌برداری شدند تا در نهایت نسخه ترکیبی شبیه‌سازی شده وزیر امور خارجه آمریکا ساخته شود .

مردان از زنان حساسترند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/28 12:44 عصر

محققان استرالیایی اعلام کرده‌اند که نه تنها مردان بیش از زنان از روحیه حساسی برخوردارند بلکه بیشتر دچار توهمات روحی و اختلالات شخصیتی می‌شوند.

به گزارش مهر، به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، مردان با وجود اینکه از قدرت جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند اما نسبت به زنان از روحیه حساس‌تری برخوردار هستند و در مواجهه با مشکلات زندگی بیشتر دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

این تحقیق مشخص کرده که زنان و مردان از زمان کودکی تا کهن‌سالی بارها و بارها دچار شکست‌هایی بزرگ در زمینه‌های اقتصادی و خانوادگی می‌شوند اما این مردان هستند که بیشتر دچار مشکلات روحی می‌شوند و زنان سریع‌تر به زندگی عادیشان ادامه می‌دهند.

در نتایج این تحقیق این نکته ذکر شده است که زنان در رویارویی با مشکلات زندگی به راحتی گریه می‌کنند و بخش زیادی از ناراحتی‌ها و مشکلاتشان را با رختن اشک تحمل می‌کنند اما مردان ریختن اشک را عملی اشتباه و عامل ضعف می‌دانند و گاه نمی‌توانند حجم غم و اندوه ناشی از مشکلات را تحمل کنند و بیمار می‌شوند.

این محققان بر این باورند که والدین و جامعه می‌بایست به کودکان پسر نیز مانند دختران گریه کردن را آموزش دهد تا مردان نیز در سنهای مختلف در مواقع لزوم با استفاده از اشک ریختن جلوی بروز بیماری‌های روحی و اختلالات شخصیتی را سد کنند.

<      1   2   3   4   5      >