سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احضار توسط پلیس بخاطر بی اعتنایی به آقای سارکوزی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/28 11:51 صبح

 یکی از کارکنان شبکه سوم تلویزیون دولتی فرانسه که در هنگام حضور رییس جمهوری در یک برنامه تلویزیونی به او بی اعتنایی کرده بود توسط پلیس احضار شدادامه مطلب...

اشپیگل: اکثریت آلمانیها معتقد به وجود بیعدالتی در این کشور هستند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/28 11:49 صبح

به نقل از مجله خبری اشپیگل،‌ بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یکی از روزنامه‌های چاپ آلمان اکثریت مردم آلمان معتقد به وجود بی عدالتی در این کشور هستند.
بر اساس این گزارش 75.1 درصد از هر هزار نفری که تحت نظرسنجی قرار گرفتند در پاسخ به این سوال که آیا در آلمان عدالت به صورت تمام و کمال اجرا می شود پاسخ منفی داده و تنها 24.9 درصد پاسخ مثبت دادند.
طبق این نظرسنجی اعتقاد شهروندان شرق آلمان به وجود بی‌عدالتی بیش از هر جای دیگری نمایان است و حدود 83 درصد از ساکنین شرق این کشور با این مساله موافق هستند.
بر اساس این گزارش پاسخ آلمانی‌ها به این سوال که آیا در مورد شخص شما در رابطه با مساله آموزش و کار عدالت برقرار شده است یا خیر تا حدودی متفاوت از سوال قبل بوده است. حدود 51.6 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی به این سوال پاسخ مثبت داده و 48.4 درصد با آن مخالف بودند.

قانون منع پوشش دینی در مدارس آمریکا با اعتراضات گسترده روبرو شد

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/28 11:21 صبح

به نقل از پایگاه خبری "البشیر "، قانون جدید منع داشتن هرگونه حجاب یا پوشش دینی از جمله ممنوعیت حجاب معلمان مسلمان در مدارس ایالت اورگان آمریکا انتقادات زیادی را به همراه داشت.
براساس این قانون که با امضای فرماندار ایالت اورگان اجرایی خواهد ‌شد، هیچ یک از معلمان در مدارس اجازه ندارند درحین تدریس از پوشش دینی یا حجاب استفاده کنند؛ در غیر این صورت از تدریس منع خواهند شد.
اعلام این قانون با خشم و نارضایتی و برگزاری چندین تظاهرات اعتراض آمیز در ایالت اروگان همراه بود.
موسسات اسلامی نیز از مسلمانان آمریکا خواستند تا با ارسال نامه به فرماندار ایالت اروگان و تحت فشار قرار دادن وی، مانع امضا و اجرای این قانون شوند.

پیرترین انسان جهان درگذشت

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/27 2:18 عصر

هنری الینگهام که ماه قبل در سن یکصد و سیزده سالگی مسن ترین انسان جهان شد روز شنبه در انگلیس درگذشت.
خبرگزاری المان از لندن گزارش داد ، هنری الینگهام انگلیسی پس از توموجی تانابی ژاپنی که وی نیز در سن یکصد و سیزده سالگی بعنوان پیرترین فرد جهان جان سپرد ، جای وی را بعنوان پیرترین انسان روی کره زمین کسب کرد.

دکتر مهناز اشرفی:در سطح بالای تحقیقات ناباروری در دنیا قرار داری

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/27 1:47 عصر

درمان ناباروری در کشور ما خیلی خوب پیش‌ می‌رود اگر بتوانیم دو مسئله را در کشور حل کنیم یکی بیمه بیماران و دیگری درمان ها را با نظارت خوب انجام بدهیم. اگرچه درمان ناباروری تکنولوژی است ولی باید با نظارت خوبی در همه مراکز انجام بگیرد تا میزان موفقیت بالا برود و باعث نشود که بیماران فکر نکنند که باید فقط در تهران درمان بشوند. ادامه مطلب...

قضات و ضابط دادگاه الشربینی باید محاکمه شوند

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/27 11:40 صبح

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی  شهادت الشربینی را ننگی بر چهره نظام قضایی آلمان خواند و افزود: محیط دادگاه نه تنها باید محیطی امن برای طرفین باشد، بلکه فلسفه وجودی دادگاه، دفاع از مظلوم، احقاق حقوق شهروندان و تامین امنیت برای آنان است.
وی با بی‌سابقه خواندن این اقدام فجیع اظهار داشت: دادگاه آلمان براساس وظایفی که بر عهده داشته به جای اینکه علیه ضابط و جانیان این جنایت اقدام کند، ده روز این جنایت را مخفی نگاه می‌دارد که در نهایت خون این زن مظلوم باعث رسوایی آنان شد.
وی افزود: حتی در محیط دادگاه در یک اقدام بی‌سابقه، ضابط قضایی، همسر این خانم را که در دفاع از خانمش اقدام کرده بود، با گلوله مورد اصابت قرار می‌دهد و فضا را برای جانی مهیاتر می‌کند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قاضی و اشخاص دیگری که در این جنایت دخیل بودند، باید محاکمه شوند، افزود: چه معنا دارد که در فضای دادگاه که باید امنیت شهروندان را حفظ کند و حقوق آن‌ها را بگیرد، زنی با ضربات چاقو قطعه قطعه شود و مانع دفاع همسر این خانم شوند.  این عمل در واقع همان امساک مقتول است و یک نوع شرکت در جنایت محسوب می‌شود.
وی با ناامن خواندن این نوع دادگاه‌ها گفت: به نظر من قضات و ضابط این دادگاه باید محاکمه شوند و این نوع دادگاه‌ها که نمی‌تواند مانع تجاوز متجاوزان شوند، نمی‌توانند احقاق حقوق مظلومان را کنند.  در این شرایط باید قضات و حقوقدانان کشورهای اسلامی با حساسیت بیشتری نسبت به این اقدام اعتراض کنند و کنفرانس بین‌المللی کشورهای اسلامی، اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلام و ستاد حقوق بشر در ایران اقدام مناسبی را در این راستا انجام دهند.
در این جلسه که در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد، هاشمی شاهرودی از اقدامات و خدمات استاندار خراسان رضوی و هماهنگی موجود میان استانداری خراسان رضوی و دادگستری این استان تشکر کرد.

زیر پوست زندگی

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/25 4:21 عصر

 

نگاهی به فیلم «نرگس» ساخته رخشان بین اعتماد- از مجموعه سی سال - سی فیلم سینمایی پس از انقلاب.

رخشان بنی اعتماد را همیشه با فضای گرم فیلمهایش می شناسیم؛ از «زرد قناری» گرفته تا «زیر پوست شهر» که همگی گویای تلاش قدرتمندانه او در کارگردانی و در زمینه هایی از احساسات گرم و پرشور و عاطفه ای شگرف و بدیع و جانانه است که مثلا در زیر پوست شهر در تصویر چهره یک زن جنوب شهری، نمونه بی بدیلی را در تاریخ سینمای ایران و البته با بازی منحصر به فرد گلاب آدینه بر جای گذاشت.ادامه مطلب...

از «محمدیاسر رجبی» به «عبدالجبار کاکایی»

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/25 4:14 عصر

عبدالجبار کاکایی» شاعری است که آن دسته از بچه مسلمان ها ی اهل شعر و ادب، کم و بیش او و آثارش را می شناسند.این آقا در سال های پس از پایان جنگ توانست با شرکت مستمر در کنگره های شعر دفاع مقدس و سرودن اشعاری که الحق و الانصاف تاثیرگذار هم بودند اعتباری برای خود در میان بر و بچه های ادبیات و هنر دفاع مقدس دست و پا کند. بعد ها هم صدای خوب و پرطنینش باعث شد که در برنامه های تلویزیونی (خصوصا در ایام محرم و رمضان) مجری شود و حسابی برای خودش بر و بیایی پیدا کند. در یک دهه گذشته به سختی می توان شب شعر، کنگره ادبی، جشنواره آثار مکتوب یا همایش ادبی دولتی ای را سراغ گرفت که نام این شخص در میان اعضای اصلی آن دیده نشود. خلاصه آن که آقای «عبدالجبار»کاکایی با نان و نمک همین نظام و با پیوند خود به ارزش های بنیادین جمهوری اسلامی، امروزه روز به شخصیتی مطرح تبدیل شده و به قولی برای خودش کسی شده استادامه مطلب...

آیا وقت آن نیست که خواستار رسیدگی و مجازات عاملان قتل الشربینی ش

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/25 4:10 عصر

رئیس جمهور در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل با اظهار تعجب از عدم موضع گیری وی درخصوص قتل بی رحمانه مروه الشربینی تصریح کرد: آیا وقت آن نیست که با محکوم کردن قاطع جنایت اخیر خواستار رسیدگی و مجازات عاملان این رسوایی بزرگ شوید و موضوع را در مراجع ذیربط پیگیری کنید.ادامه مطلب...

اکران یک فیلم بر ضد امام خمینی (ره) در پارلمان ایتالیا

ارسال  شده توسط  زهره آقا حسینی در 88/4/25 4:7 عصر

بنا به دعوت رییس پارلمان ایالتی توسکانی ایتالیا، فیلم مستندی با عنوان " انقلابی که فرزندش را بلعید"  علیه حضرت امام خمینی (ره) در پارلمان این کشور اکران شده است.
به گزارش سرویس اخبار ویژه آریا، همچنین بعد از نمایش این فیلم که توسط " احمد رأفت " از مستند سازان مقیم خارج از کشور تهیه شده است. میزگردی با حضور وی ، " بیژن زرمندیلی"  از نویسندگان ایرانی مقیم خارج از کشور، " استفانو مارچللی" روزنامه نگار و بنیانگذار سازمان اطلاع رسانی، امنیت و آزادی مطبوعات ایتالیا و " سورینو ساکاردی" روزنامه نگار و عضو مجلس ایالتی توسکانی برگزار شده است.

<      1   2   3   4   5      >